Euharistija – dzīvības un svētuma avots

 

Euharistija jeb Svētā Mise. Dažiem tas nozīmē kaut ko nezināmu, tas var būt ir svešvārds, vai saistās ar pieradumu, pienākumu, svētkiem, tikšanos vai svētdienu… Ko Euharistija nozīmē Tev? Ja lasi šīs rindas, visdrīzāk Tava atbilde nebūs ne svešvārds, ne nepazīstams jēdziens, taču ļoti iespējams, ka kāds no pārējiem minētajiem variantiem.

Kā atgādina Vatikāna II koncils, Euharistija ir kristieša dzīves avots un virsotne. Bet kā to izdzīvojam realitātē? Vai tiešām priecājamies par Kunga atnākšanu ik dienas pie mums zem Maizes un Vīna zīmēm? Vai ticam Viņa reālajai klātbūtnei katrā Svētajā Misē? Vai sagatavojamies Svētajai Misei ar lūgšanu un pēc tās pateicamies par saņemtajām bagātīgajām žēlastībām? Vai…? Jautājumus varētu turpināt.

 

 

 

Dievmāte mums norāda uz Jēzu. Viņas mērķis ir Viņš, mūsu Kungs. Rožukronis, Viņas iemīļotā lūgšana, ir Kunga zemes dzīves noslēpumu pārdomāšana, izmantojot teoloģisku apzīmējumu – tas ir kristocentrisks. Vislabāk šeit uz zemes Dievu mēs atklājam Euharistijā un Svētajos Rakstos. Tieši tāpēc Euharistija bija lūgšanu kustības “No sirds un sirdi” šī gada tikšanās tēma. Lūgšanu dienu 3.jūnijā vadīja priesteris Slavomirs Plusa un māsas kalpones Eva un Magda no Polijas (trešo reizi kopš 2016.gada).

 

 

 

Māsas Eva un Magda ievadīja dalībniekus tikšanās tematikā. Īpaši interesants bija māsas Magdas sarūpētais pārsteigums – pupiņas, uz kurām redzama monstrances zīme. Lai gan Baznīcas vēsturē ir datēti 130 euharistiskie brīnumi, šāda veida gadījums ir vienīgais. Franču revolūcijas laikā 1798.gadā kāds Elzasas reģiona priesteris bailēs par Euharistiskā Jēzus drošību, lai tas netiktu apgānīts, pēc saimnieces ieteikuma noslēpa to pupiņu laukā. Pateicība Dievam, revolucionāri šajā apvidū nenodarīja nekādu lielus postījumus. Taču liels bija saimnieces pārsteigums, kad pēc pāris mēnešiem, vācot no lauka pupiņas, viņa pamanīja, ka uz katras no tām ir attēlota monstrance! Tas ir ļoti sīks attēls, taču skaidri saskatāms, ka zinātājs bez pūlēm tajā atpazīst monstranci, kurā parasti tiek izstādīta Hostija. Jāpiebilst gan, ka meklējot informāciju internetā, var atrast arī citas šo pupiņu izcelsmes vēsturisko fonu versijas, taču laikam ne tas būtu šoreiz būtiskākais, bet gan iespēja to redzēt kā kārtējo Dieva apliecinājumu Viņa, mūžības Kunga, reālajai klātbūtnei Euharistijā, konsekrētā Maizes gabaliņā. Zīmīgi, ka pavairojot šīs pupiņas, arī nākamās saglabāja īpašo “zīmējumu” ar monstranci.

 

 

 

Mūsdienās mazāk nekā senāk pievēršam uzmanību ārējiem reliģiskiem žestiem, jo sakām, ka būtiskākais taču notiek sirdī… Tā arī ir, taču arī tiem vēl aizvien ir nozīme un Kungs no mums prasa arī ārējas uzticības, pielūgsmes zīmes. Par šādu pieredzi savā dzīvē dalījās priesteris Slavomirs. Reiz, neskatoties uz spēcīgām muguras sāpēm, viņš saņēma iedvesmu pagodināt Kungu klātesošu Vissvētākā Altāra Sakramenta adorācijas laikā, pieliecoties ar seju līdz zemei Kunga priekšā. Turklāt šī adorācija notika rekolekciju laikā, klātesot arī citiem to dalībniekiem. Priesteris godīgi atzina, ka viņa pirmā reakcija bija nevēlēšanās izskatīties smieklīgi pārējo cilvēku priekšā un devās uz blakus esošo tukšo zakristiju. Tur nometies ceļos līdz zemei, viņš piedzīvoja pilnīgu muguras dziedināšanu. Arī katram no mums bija iespēja pagodināt Kungu šādā veidā Euharistiskās adorācijas laikā, pēc kopīgas Rožukroņa lūgšanas, kā arī saņemt individuālu svētību ar Vissvētāko Sakramentu. Jāpiebilst, ka šis pielūgsmes žests var arī tikt upurēts kā gandarījuma un pārlūguma zīme par saviem, vai kādas citas personas grēkiem.

 

 

 

Paldies Kungam arī par jauko laiku, kā dēļ bija iespēja mieloties ar pusdienām un baudīt sadraudzību klostera pagalmā. Pēc tām sekoja priestera Slavomira konference un iespēja attīrīt savu dvēseli Grēksūdzes sakramentā.

 

 

 

Svētās Mises (mūsu dienas virsotne!) noslēgumā notika pirmā Euharistiskā procesija Ķīpsalas vēsturē, kas arī ir ārējs žests – iespēja atzīt Jēzu par manu Kungu publiski. Ļoti priecājamies, ka Jēzus svētīja šo tik kontrastaino salu katrā apstāšanās stacijā! Lai gan procesija notika tikai viena kvartāla ietvaros, ticam, ka svētībai nav robežu! Nav robežu arī žēlastībām, ko Kungs vēlas mums sniegt ikvienā Euharistijā, ja vien mēs patiesi atveram Viņam savu sirdi un caur to kļūstam līdzīgāki Jēzum, kas arī ir šīs pārdabiskās tikšanās mērķis. Kā raksta svētīgais tēvs Honorāts –

“Vai vēlies zināt, kādas ir šīs savienošanās augļi? Tie ir lēna pārveidošanās Jēzū Kristū, jo, ja ūdens pile grauž akmeni, ko gan neizdarīs Kungs Jēzus Svētajā Komūnijā, pat ja sirds, kas ar viņu bieži vienojas, būtu no akmens.”

m. Anna

Bildes (18) >>

 

 

 

Euharistija – dzīvības un svētuma Avots!

 

Mums ir patiess prieks Jūs ielūgt uz īpašu lūgšanu un pārdomu dienu par Euharistiju jau šo svētdien, 3. jūnijā!

Vada: pr. Slavomirs Plusa (Radomas Garīgā semināra pasniedzējs, diecēzes eksorcists, Evaņģelizācijas skolas vadītājs) un māsas kalpones Eva Solareka un Magda Kviatkovska no Polijas.

Lūgšanu dienas programma:

11:00 Ievadkonference  (māsa Eva Stolareka)

11:45 Lūgšana Vissvētākā Sakramenta priekšā

Rožukronis

12:45 Pusdienas klostera dārzā

13:45 Pr. Slavomira uzruna / konference

15:00 Euharistija

16:00 Vissvētākā Sakramenta pagodināšana un svinīga procesija

17:00 Noslēguma dalīšanās

 

 

Esam iesaistījušās arī vispasaules adorācijā – 2. jūnijā 17:00 lūgsimies kopā ar daudziem simtiem kristiešu visā pasaulē – caur Viņu, ar Viņu un Viņā!

Ieskats kustības “No sirds uz sirdi” rekolekciju dienās iepriekšējos gados:

2016 >>

2017>>


Aicināti visi – iepriekš piesakoties!

 

 

 

Samuēla gada virsotne – klusuma rekolekcijās Sarkaņos

 

©www.katolis.lv

Māsu kalpoņu rīkotais Samuēla grupas dzīves aicinājuma izzināšanai veltītais gads noslēdzās ar klusuma rekolekcijām Sarkaņu rekolekciju mājā, laikā, kad Baznīca svin Svētā Gara nosūtīšanas svētkus. Sarkaņu Jaunavas Marijas bezvainīgās ieņemšanas Romas katoļu baznīcā Vasarsvētki tiek svinēti īpaši, jo katru gadu vigīlijas Svētajā Misē piedalās arī Rēzeknes – Aglonas diecēzes bīskaps Jānis Bulis.

Rekolekcijas sākās 18. maija vakarā, kad Samuēla grupas jaunieši ieradās Sarkaņu rekolekciju mājā. Uzreiz pēc vakariņām bija jādara kaut kas mūsdienu cilvēkam gandrīz neiespējams – jāatdod savs telefons līdz rekolekciju beigām 23. maijā. Lieki piebilst, ka jebkuras citas saziņas ierīces bija jāatstāj mājās, lai varētu pievērsties tikai Dieva Vārdam un lūgšanai.

 

 

 

Katru vakaru jaunieši saņēma Dieva Vārdu, kurš bija jāpārdomā ar Lectio Divina palīdzību. Svēto Rakstu fragmentiem, kuri tika pārdomāti, bija izvēlētas vietas, kur atklājas zvejnieka Sīmaņa tikšanās ar Jēzu, jaunās identitātes iegūšana, ceļš kopā ar Viņu, spriedze Jēzus un Pētera attiecībās, Pētera nodevība un atgriešanās.

 

 

 

Viss dienas plāns bija pakārtots Lectio Divina praktizēšanai. Pēc rīta lūgšanas un brokastīm bija laiks, lai praktizētu pirmo soli – Lectio jeb Dieva Vārda lasīšanu. Dienas laikā bija iespēja ieklausīties nelielās uzrunās jeb “Ievads Meditatio” un “Ievads Oratio” kurās tika īpaši pārdomāti Svēto Rakstu fragmentā redzamie svētā Pētera dzīves notikumi un attiecības ar Jēzu, kā arī pielīdzināts šis modelis tam, kā kristietim arī mūsdienās nākas saskarties ar šādām situācijām, kādas piedzīvoja apustulis Pēteris pirms 2000 gadiem.

Pēc nelielā ievada katram dalībniekam tika dota brīvība, lai netraucēti pārdomātu Dieva Vārdu, dzirdēto ievadvārdos, un to visu pielīdzinātu savai dzīvei. Tā kā Sarkaņu rekolekciju māja atrodas skaistos Latgales laukos, bija iespēja ne tikai pavadīt klusumu telpās, bet arī izbaudīt atpūtu svaigā gaisā. Tā kā daļa jauniešu ikdienu pavada pilsētās, lauku šarms un klusums neatstāja vienaldzīgus.

Klusumā pavadītajā laikā bija iespējams doties uz garīgajām sarunām, lai izprastu, kas rekolekciju laikā notiek un kāpēc rodas tādas vai citādākas sajūtas. Šīs sarunas īpaši noderēja tiem, kuri tāda veida rekolekcijās bija pirmo reizi un nezināja, ko no tām sagaidīt. Daži procesi, kuri sākas, atrodoties klusumā, var radīt neizpratni vai apjukumu, tāpēc šīs sarunas ar konsekrētajām māsām bija īpaši noderīgas.

Sestdienā, 19. maijā Samuēla grupa devās Gaismas ceļā uz Sarkaņu Jaunavas Marijas bezvainīgās ieņemšanas Romas katoļu baznīcu, lai kopā ar bīskapu J. Buli svinētu Vasarsvētku vigīlijas dievkalpojumu.

Katru dienu bija iespēja svinēt Svēto Misi rekolekciju mājas kapelā. Par šo iespēju jāpateicas Rozentovas un Feimaņu draudzes prāvestam Rinaldam Brokam, rekolekciju mājas saimniekam priesterim Rolandam Abrickim, kā arī Samuēlu grupas ‘tētim’ un Rīgas Sv. Marijas Magdalēnas draudzes prāvestam Andrim Kravalim.

Pēc rekolekcijām Samuēla grupas jaunieši bija ļoti apmierināti par pavadīto laiku klusumā, bez “laika zagļa” telefona. Šīs dienas bija lieliska iespēja veltīt daudz vairāk laika Dievam un Svētajiem Rakstiem, atpūsties no ikdienas steigas, uz brīdi aizmirst par neskaitāmajiem pienākumiem un problēmām.

 

 

 

Samuēla grupa ir gads jauniešiem, kuri vēlās izzināt savu dzīves aicinājumu un pieņemt svarīgus lēmumus. Tā ir domāta jauniešiem vecumā no 18 līdz 35 gadiem. Grupa sākas septembrī un norit līdz maijam. Vasaras mēnešos pēc maija klusuma rekolekcijām regulārās tikšanās nenotiek, savukārt pēdējā tikšanās notiek nākamā gada rudenī, lai izvērtētu gūtos augļus. Šī gada laikā jaunieši apņemas katru dienu veltīt laiku personīgajai lūgšanai, katras tikšanās laikā saņemot Svēto Rakstu fragmentus Lectio Divina lūgšanai, kā arī – ierobežot TV, interneta lietošanu, tādā veidā veltot šo savas dzīves gadu, lai īpaši klausītos Dieva balsī.

Vikija Ikauniece, rekolekciju dalībniece